سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى از کار دین را براى بهبود دنیاى خود وانگذارد جز آنکه خدا چیزى را که زیانش از آن بیشتر است پیشاپیش آنان آرد . [نهج البلاغه]

دانلود کتاب مقدمه ای بر پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی و پرورش انواع پرندگان کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون کلیک کنید

میزان سودآوری صنعت پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی بوقلمون کلیک کنید

مراحل پرورش بوقلمون کلیک کنید

 



آموزش پرورش بوقلمون کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون به زبان فارسی کلیک کنید

پرورش بوقلمون گوشتی کلیک کنید

 

 
شنبه 94 فروردین 29 , ساعت 2:18 عصر

    پرورش جوجه مرغ در خانه,
    خرید و فروش بوقلمون و جوجه بوقلمون در مازندران,
    آموزش پرورش جوجه مرغ بومی در خانه,
    خرید جوجه مرغ برای پرورش در خانه,
    جوجه بوقلمون نژاد Hybrid جوجه بوقلمون نژاد Nicholas
    خرید جوجه بوقلمون در آ غ,
    جوجه بوقلمون در مشهد,

 

 

 

سیستم تهویه
تهویه اصلی ترین نیاز پرورشی بوده و برقراری یک سیستم تهویه مناسب بسیار حیاتی است.
به منظور افزایش رفاه و راندمان گله، کاهش بروز بیماری های تنفسی و حفظ روشنایی یکنواخت در سالن (بدون وجود غبار تیره کننده) باید تهویه ای مناسب را در سالن مهیا کرد.
طراحی و نصب هواکشها در سالن باید بطور اصولی و علمی انجام گیرد. تهویه مورد نیاز برای بوقلمون های تجاری، 5/7 متر مکعب/ساعت/کیلوگرم وزن زنده می باشد. کاهش این میزان تهویه باعث انباشتگی گازهای متابولیسمی نظیر آمونیاک و CO2 و همچنین افزایش گرد و غبار در سالن می شود که نهایتاً با ایجاد درگیری های تنفسی، چشمی ، پوستی و کاهش نوردهی مناسب، سبب کاهش راندمان گله و افزایش تلفات می گردد.
از طرفی میزان غیریکنواخت و بیش از حد تهویه باعث بروز کوران در سالن می گردد.
 
سیستم حرارتی
 گرمای محیط پرورش بر فعالیت های حیاتی و متابولیسمی بدن پرنده و میزان رشد، اشتها و سلامت گله تأثیر گذارده و در نتیجه تأمین حرارت مورد نیاز جهت حفظ رفاه گله ضروری می باشد. به منظور تأمین حرارت مطلوب در دوره پرورش باید منبع حرارتی مناسب برای سالنهای پرورش انتخاب شود. بدین جهت باید سیستمی انتخاب گردد که ضمن تأمین حرارت مطلوب و یکنواخت در سالن، باید با کمترین هزینه سوخت ، کمترین میزان آلودگی را دارا باشد.مادرهای مصنوعی گازسوز،لامپهای مادون قرمز وگرمکنهای درون سوز خارج سالنی از انواع منابع حرارتی برای پرورش بوقلمون می باشند.
ضمن تأمین دمای مناسب در سالن باید از افزیش حرارت و بروز استرس گرمایی نیز جلوگیری گردد.نشانه های افزایش دما در سالن عبارتند از:
-         له له زدن جوجه ها و زمین گیری (درازکشیدن روی بستر)
-         جستجوی جوجه ها برای یافتن نواحی خنک سالن
-         بروز ضایعات قلبی- عروقی و افزایش مرگ ناگهانی
با استفاده از خنک کننده های مکانیکی علاوه بر حفظ رطوبت مورد نیاز پرورش ، از بروز استرس گرمایی پیشگیری کرده و یا آن را کنترل نمود.
در ابتدای دوره پرورش و در زیر مادر گازسوز، دما باید بین 38 تا 40 درجه سانتی گراد بوده و به تدریج که از مرکز حلق فاصله گرفته می شود ، دما 31 تا 33 درجه در 30 سانتی متری لبه حلقه و 28 سانتیگراد در لبه حلقه پرورش می باشد. این دما در 3 روز اول دوره حفظ شده و به تدریج با افزایش سن، کاهش می یابد بطوریکه در پایان هفته اول به 35 درجه سانتیگراد می رسد. پس از آن هر هفته 5/2 درجه کاهش می یابد تا به دمای 20 تا 22 درجه سانتیگراد رسیده و تا انتهای دوره در این دما ثابت می ماند.

شنبه 94 فروردین 29 , ساعت 2:17 عصر

    , پرورش بوقلمون
    وام پرورش بوقلمون,
    پرورش جوجه بوقلمون,
    چگونگی پرورش بوقلمون,
    سوله پرورش بوقلمون,
    پرورش بوقلمون سها,
    پرورش بوقلمون ,

 

 

رورش جوجه بوقلمون ها
برای نگهداری از جوجه بوقلمون باید عملیات زیر انجام داد:
قبل از ورود جوجه ها باید تمام وسایل نگهداری لانه را شستشو و ضد عفونی کرد و سپس وسایل پرورش به دقت چیده شوند. ماشین مادر را گرم و یا هیتر را روشن کرد و تهویه را در وضع مناسبی قرار داد. از ریختن جوجه ها تعداد بیش از حد استاندارد در هر متر مربع باید خودداری کرد. به مسئله تغذیه جوجه بوقلمون ها نیز باید در روزهای اول توجه فراوانی نمود.
در روش پرورش در روی بستر حتماً باید از بستر مناسب استفاده کرد. در روزهای اول باید بستر را با پارچه و یا کاغذ پوشاند تا جوجه بوقلمون ها از مواد بستر نخورند (البته برخی ها از جعبه هایی که برای حمل و نقل جوجه ها استفاده می شود نیز استفاده می کنند ولی این امر از نظر بهداشتی به هیچ وجه توصیه نمی شود). هنگامی که جوجه ها طرز غذا خوردن را یاد گرفتند میتوان کاغذ ها را برداشت.
در بعضی از سالن های پیشرفته پرورش بوقلمون از کف های توری یا نرده ای (Wire or Slat Floor) نیز استفاده میکنند. این کف ها بسیار بهداشتی است ولی گران تمام می شود و جوجه بوقلمون‌ها نیز نمی‌توانند براحتی روی آنها راه بروند و اغلب ممکن است دچار ناراحتی و ضعف پا و پنجه گردند.
جوجه بوقلمون‌ها برعکس جوجه مرغ‌ها خوردن و آشامیدن را به خودی خود یاد نمی گیرند. ازاینرو باید به آنها آموخت. آموختن طرز آشامیدن و خوردن یکی از اشکالات پرورش بوقلمون است. برای اینکه جوجه بوقلمون ها را به خوردن ترغیب کنند، عده ای از جو خرد شده، عده ای از شیر و برخی از تخم مرغ پخته و خرد شده و یا غذای سبز استفاده می‌کنند. برخی از تولید کنندگان تعدادی جوجه بوقلمون مسن را بین جوجه بوقلمون های یکروزه رها می‌کنند تا توسط آنها خوردن و آشامیدن را فراگیرند (که البته این روش به خاطر ریسک بالای ابتلا به بیماری در جوجه ها امروزه منسوخ شده است و فقط در شرایط روستایی گاهی از آن استفاده می‌کنند). به طور کلی بوقلمون ها نسبت به مرغ ها، بسیار کودن هستند به نحوی که در نگهداری بوقلمون به طور طبیعی، این پرنده همانند مرغ مادر بخوبی از جوجه های خود مراقبت نمی‌کند، اغلب جوجه های خود را تلف می‌کند و یا در مقابل پرندگان دیگر از جوجه های خود دفاع نمی کند. همچنین اگر در روی تخم خوابیده باشد ممکن است چند روز بدون غذا بخوابد و اگراو را بزور جهت خوردن خوراک از روی تخم بلند کنند ممکن است پس از سیر شدن فراموش کند که باید دوباره در روی تخم ها بخوابد از این جهت ممکن است با اندک غفلت، تخم ها خراب شوند (البته در محیط روستایی و غیر صنعتی).


شنبه 94 فروردین 29 , ساعت 2:17 عصر

    کتاب پرورش بوقلمون,
    درباره پرورش بوقلمون,
    شرکت پرورش بوقلمون,
    پرورش جوجه بوقلمون در خانه,
    پرورش جوجه بوقلمون در منزل,
    شرکت پرورش جوجه بوقلمون در تهران,
    روش پرورش جوجه بوقلمون در منزل

 

 

http://hw4.asset.aparat.com/aparat-video/2de353626ea9de6463c548284afbd4402109913-288p__69412.mp4


شنبه 94 فروردین 29 , ساعت 2:17 عصر

    ادرس پرورش بوقلمون,
    پرورش قرقاول بوقلمون,
    چگونگی پرورش بوقلمون,
    پرورش بوقلمون و شترمرغ,
    مشاوره پرورش بوقلمون,
    سالن پرورش بوقلمون,
    هزینه پرورش بوقلمون,

 

 

http://hn13.asset.aparat.com/aparat-video/1a363b8e612a44eacb0d43b0a4849e12614203__33139.mp4


شنبه 94 فروردین 29 , ساعت 2:16 عصر

    مراحل پرورش بوقلمون,
    پرورش بوقلمون گوشتی,
    پرورش بوقلمون گوشتی,
    مزرعه پرورش بوقلمون,
    آموزشی پرورش بوقلمون,
    پرورش مکانیزه بوقلمون,
    مطالب پرورش بوقلمون,

 

 

نکات مهم در پرورش سنتی بوقلمون

1-      مهمترین کلید موفقیت در پرورش بوقلمون، تأمین دمای 38 درجه سانتیگراد در سطح جوجه در هفته اول میباشد که در صورت عدم تأمین این دما مشکلاتی همچون عفونت کیسه زرده یا عفونت بند ناف بروز کرده که میتواند منجر به تلفات بالا گردد.

2-      پس از هفته نخست میتوانید به مرور هر هفته 2 درجه از دمای سالن بکاهید.

3-      استفاده از منابع حرارتی همچون بخاریهای گازی یا نفتی در داخل سالن موجب کاهش میزان اکسیژن سالن میشود که خود میتواند مشکلات خطرناکی را ایجاد نماید. بهترین منبع حرارتی پیشنهادی استفاده از بخاریهای برقی است که میتوانند همچون یک مادر مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرند.

4-      تجمع جوجه ها در گوشه ها و انباشته شدن آنها بر روی هم یا بدلیل پایین بودن دمای سالن است یا بدلیل وجود کوران در سطح جوجه ها. برای جلوگیری از این کوران و نیز از تجمع جوجه ها در گوشه ها میتوانید جوجه ها را بوسیله رولهای مقوایی در یک حلقه نگهداری کنید تا ضمن جلوگیری از پراکنده شدن آنها و دور شدنشان از منبع گرمایی و آب و دان، از کوران هوا نیز حفظشان کنید.

5-      زمانیکه دمای سالن مناسب است، جوجه ها بطور یکنواختی در سالن پخش هستند و آب و دان مصرف میکنند.

6-      توجه کنید که فعالیت عادی جوجه ها نشان از سلامت آنها دارد و هر گونه رفتار غیر عادی را باید علت یابی نمود.

7-      بستر جوجه ها باید از پوشال تمیز و خشک به ضخامت 10 سانتیمتر تشکیل شده باشد. در غیر اینصورت به مرور مشکلات لنگش در گله ظاهر میگردد. پوشال ضمن نرم بودن میتواند رطوبت حاصل از مدفوع پرنده را نیز بخوبی جذب کند. همچنین پوشال عایق خوبی برای جلوگیری از رسیدن سرمای کف سالن به جوجه است.

8-      استفاده از خاک اره بدلیل مصرف آن توسط جوجه ها و انباشتگی در سنگدان و نهایتاً تلف شدن جوجه ها، توصیه نمیگردد.

9-      استفاده از رولهای مقوایی یا روزنامه بدلیل اینکه قدرت جذب پایینی دارند و نیز عایق خوبی نیستند و همچنین بستر نرمی برای بوقلمون ایجاد نمیکنند به هیج وجه توصیه نمیگردد؛ اما میتوان از آنها برای جلوگیری از ریختن پوشال در آبخوریها یا دانخوریها در هفته نخست استفاده کرد. برای اینکار میتوان بر روی پوشالها و زیر آبخوریها و دانخوریها این رولهای مقوایی را قرار داد.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ