سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین کس به دوستی، آن است که با تودشمنی نکند . [امام علی علیه السلام]

دانلود کتاب مقدمه ای بر پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی و پرورش انواع پرندگان کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون کلیک کنید

میزان سودآوری صنعت پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی بوقلمون کلیک کنید

مراحل پرورش بوقلمون کلیک کنید

 



آموزش پرورش بوقلمون کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون به زبان فارسی کلیک کنید

پرورش بوقلمون گوشتی کلیک کنید

 

 
شنبه 94 فروردین 29 , ساعت 2:20 عصر

    احداث پرورش بوقلمون,
    پرورش بوقلمون اصفهان,
    کاتالوگ پرورش بوقلمون,
    پرورش خانگی بوقلمون,
    پروانه پرورش بوقلمون
    پرورش بوقلمون سنتی,
    مراکز پرورش بوقلمون,

 

 

درصد گوشت بوقلمون قرمز و 60 درصد آن گوشت سفید است و به طور کلی از هر بوقلمون آماده برای کشتار 65 درصد گوشت به دست می آید.
علاوه بر گوشت بوقلمون که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، چرم خام حاصل از پاهای این پرنده نیز برای تیکه دوزی روی انواع کیف و کفش مورداستفاده قرار می گیرد.
نیازهای تغذیه ای بوقلمون برحسب سن متغیر است. همچنان که سن این پرنده افزوده می شود نیازهای پروتیینی، ویتامینی و مواد معدنی بدن این حیوان کاهش می یابد و بر نیازهای آن به مواد انرژی زا افزوده می شود.
پرورش بوقلمون از جمله فعالیت هایی است که تجربه، آگاهی و دانش بالایی را طلب می کند و فعالیت در این زمینه برای افراد آگاه و با تجربه قطعاً سودآور خواهد بود.
بوقلمون در طبقه بندی حیوانات از خانواده مله اگرینه ( melegrine )و جنس مله اگریس ( meleagrinae ) میباشد در این جنس سه گونه وجود دارد که عبارتند از مکزیکی آمریکایی و هندو راسی دو گونه اول اجداد بوقلمون های فعلی بوده ولی گونه سوم هنوز به صورت وحشی باقیمانده است .
بوقلمون از کشور مکزیک به تمام جهان راه یافته در حالی که از نام آن اینگونه به نظر میرسد که منشا آن کشور ترکیه ( turkey ) است .
بوقلمون پرنده ایست که دارای جثه ای نسبتا درشت میباشد . بطور معمول وزن متوسط این پرنده در سنین بلوغ در نژاد درشت جثه نر حدود 10 تا 14 کیلوگرم و ماده این نژاد بین 7 تا 8 کیلوگرم و در نژادهای ریز جثه نر حدود 8 کیلوگرم و ماده حدود 5 کیلوگرم است . چنانکه ملاحظه میشود وزن جنس ماده در هر دو نژاد بمقدار قابل ملاحظه ای کمتر از نرهای همان نژاد است و شکل جنس ماده نیز ظریف تر و باریک تر از پرنده نر است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ