سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاستی دانش، در دروغ و کاستی جدیت، در بازی است . [امام علی علیه السلام]

دانلود کتاب مقدمه ای بر پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی و پرورش انواع پرندگان کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون کلیک کنید

میزان سودآوری صنعت پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی بوقلمون کلیک کنید

مراحل پرورش بوقلمون کلیک کنید

 



آموزش پرورش بوقلمون کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون به زبان فارسی کلیک کنید

پرورش بوقلمون گوشتی کلیک کنید

 

 
دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:15 عصر

دانلود رایگان فیلم آموزش پرورش بوقلمون,
دانلود فیلم آموزش پرورش بوقلمون,
دانلود رایگان فیلم پرورش بوقلمون,

 

 

تهیه جوجه
بعلت اینکه ما در داخل کشور مزارع پرورش بوقلمون مادر را نداریم (گفته میشود یک فارم در حال تاسیس است که در صورت تاسیس بزودی اطلاعات آن را به حضورتان میرسانم)کلیه جوجه های صنعتی موجود در کشور از خارج از کشور بصورت وارداتی تهییه میشود لذا برای تحویل و خرید این جوجه ها افراد علاقمند ابتدا میبایست نسبت به تهییه جواز و پروانه بهداشتی اقدام نمایند که برای این امر میبایست به معاونت امور دام و طیور جهاد کشاورزی شهرستان مورد نظر خود رفته و اقدامات مقتضی را انجام دهند .بدیهیست که افراد بدون جواز و پروانه به هیچ وجه(تاکید میکنم به هیچ وجه؟) نمیتوانند جوجه صنعتی بوقلمون را تهییه نمایند. در این جا خدمت تمام دوستان عزیزی که از بنده تقاضای جوجه دارند، بعلت شرایط ذکر شده در بالا بدون جواز و پروانه از تهییه جوجه برای این عزیزان معذورم. در ذیل اسامی شرکتهایی که میتوانند به شما برای تهییه جوجه کمک نمایند عرض میکنم:

انتخاب زمین
نکته سوم بحث پرورش و هزینه های این پرنده میباشد در باب پرورش و نکات مدیریتی آن شما میتوانید به پستهای قبلی بنده مراجعه نمائید

اما هرینه ها:اگر  فردی بخواهد از ابتدا شروع کند نکته اول هزینه‌ایست که میبایست برای زمین شود . دقت کنید زمینی که انتخاب میکنید از وضعیت آب آن اطلاع کامل داشته باشیدیعنی میبایست یا چاه آب (داشتن سند الزامیست)، حق آبه در روز یا هفته یا داشتن چشمه و یا لوله کشی آب داشته باشد خلاصه وضعیت آب آن مشخص باشد.

بعد از مشخص نمودن وضعیت آب که یکی از مهمترین بحث هاست وضعیت برق منطقه است. سعی کنید زمینی را که انتخاب میکنید حتی‌المقدور به دکل‌های برق ویا کابل کشی نزدیک باشد زیرا هزینه هر تیر چراغ برق چیزی در حدود 200 هزار تومان است که گاها در صورت زیاد بودن مسافت هزینه آن از قیمت خود زمین بالاتر میزند.

نکته بعدی در بحث انتخاب زمین رعایت جدول فواصلی است که بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی ارائه میکند. در پست های آینده به طور کامل آن را برای شما خواهم گذاشت.


جایگاه پرورش و هزینه های آن
 
بعد از بحث زمین به بحث جایگاه پرورش میپردازیم. یک جایگاه استانداردک سوله استاندارد مرغداریست با عرض 12 و طول 80 تا 100 متر و همانطور که در پستهای قبل گفتم در هر متر مربع میتوان نهایتا تا3 بوقلمون بالغ نگهداری نمود که در صورت اتوماتیک نمودن آبخوری و دانخوری و سیستم انتقال دان این سالن این عدد به 5 میرسد.

هزینه ها: هر سالن استاندارد مرغداری را میتوان از متری 350 تا 400 هزار تومان بنا نمود که این اختلاف قیمت به دستگاه‌ها و تجهیزات به کار رفته در داخل سالن بستگی دارد که در این سالن ها (12x80) میتوان2880 تا4800 بوقلمون 5/5 الی 6 ماهه نگهداری نمود. پس با این تفاصیر هر سالن پرورش (12x80) حداقل 336 و حداکثر 384 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت و این هزینه شامل فونداسیون ،سوله،هیترها،پدها،آبخوری،دانخوری و .... میباشد.(قیمت‌های آبان سال91)

شما در فارمتان به یک سالن ساخت دان که در آن دان مصرفی در طول دوره پرورش را میسازید نیاز دارید که آن نیز هزینه ای بالغ بر متری 200 تا 250 هزار تومان و متراژی در حدود حداقل 200 متر را در برمیگیرد.به این هزینه سالن هزینه خانه های کارگری، دیوار کشی و صاف نمودن زمین را نیز اضافه نمائید. پس تا اینجای کار شما به حداقل400 تا حداکثر 480 میلیون برای نگهداری حداقل3 و حداکثر 6 هزار قطعه بوقلمون نیازمندید.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ