سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همچنان که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی شوند، خدا دوستی و دنیا دوستی با یکدیگر جمع نمی شوند . [امام علی علیه السلام]

دانلود کتاب مقدمه ای بر پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی و پرورش انواع پرندگان کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون کلیک کنید

میزان سودآوری صنعت پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی بوقلمون کلیک کنید

مراحل پرورش بوقلمون کلیک کنید

 



آموزش پرورش بوقلمون کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون به زبان فارسی کلیک کنید

پرورش بوقلمون گوشتی کلیک کنید

 

 
دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:18 عصر

دانلود آموزش پرورش بوقلمون بومی,
دانلود رایگان کتاب پرورش بوقلمون,
دانلود کتاب رایگان پرورش بوقلمون,

 

 

گر چه هم اکنون پرورش بوقلمونها در سالنهای صنعتی و مدرن و تحت برنامه های دقیق علمی ، روز به روز در حال رشد می باشد و حتی در محیطهای کنترل شده و ساختمانهای ویژه نسبت به نگهداری بوقلمونهای صنعتی اقدام می نمایند اما در حال حاضر باز هم به دلایل گوناگون ، عمدتا جهت صرفه جوئی در هزینه ها، در بسیاری مناطق بخش بزرگی از بوقلمونها در مراتع پرورش پیدا می کنند .

البته بدیهی است که حتی در این حالت نیز استفاده از نظرات کارشناسی و روشهای شناخته شده علمی می تواند تاثیر به سزائی در افزایش راندمان کار و همچنین ارتقاء کیفیت محصول و کاهش هزینه های تولید داشته باشد.
البته توجه داشته باشید که استفاده از سیستم پرورشی باز تنها در مناطقی که نوسانات جوی و دمائی بسیار کم و یا قابل پیش بینی دارند مناسب و کاربردی بوده و دراین مناطق و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوائی، می توان جوجه بوقلمون ها را در سن 8 هفتگی وارد چراگاه یا گردشگاه نمود.
 پرورش بوقلمون به روش باز و در چراگاه می توان هزینه های تولید را تا حد زیادی کاهش داد. بویژه هنگامیکه پرورش دهنده از دانه های محصول مزرعه خود جهت تغذیه بوقلمون میتوان استفاده کرد. 
جهت بازدهی بهتر از دان آماده مخصوص بوقلمون  در دانخوریها بعلاوه  گیاهان آیشی سه الی چهار ساله ، سبزی یا علوفه مرتعی و گیاهان یک ساله نظیر سویا، شلغم، کلم، آفتابگردان، شبدر قرمز نیز استفاده کرد.همچنین می توان برای چراگاه دائمی یونجه، شبدر و ... را نیز بکار برد.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ