سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از گریختن نعمتها بترسید که هر گریخته‏اى باز نخواهد گردید . [نهج البلاغه]

دانلود کتاب مقدمه ای بر پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی و پرورش انواع پرندگان کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون کلیک کنید

میزان سودآوری صنعت پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی بوقلمون کلیک کنید

مراحل پرورش بوقلمون کلیک کنید

 



آموزش پرورش بوقلمون کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون به زبان فارسی کلیک کنید

پرورش بوقلمون گوشتی کلیک کنید

 

 
دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:23 عصر

    فیلم آموزش کامل پرورش بوقلمون,
    خرید ارزان آموزش پرورش بوقلمون,
    سری کامل آموزش پرورش بوقلمون,

 

 

مدیریت جایگاه و محیط پرورش    

تدارک محیطی که از نظر میزان رشد ? یکنواختی و بازده لاشه به عملکرد مطلوب برسدهدف اصلی در این قسمت است .برای رسیدن به این هدف باید سالن ایزوله و دارایامکاناتی جهت تأمین دما و تهویه باشد .
در پرورش بوقلمون گوشتی می توان سالنهارا بصورت کراس یا تونلی ساخت .باید اقلیم منطقه را در این مورد در نظر داشت و درتهیه جایگاه باید به نکات زیر توجه کرد :
جهتسالن
میزان عایق بندی سالن از نظر حرارتی وهوا
… در منطق گرم باید از سیستم کولینگ استفادهکرد.
از وسایل گرمازا (هیتر) برای تامین دما استفاده می شود .
در صورت استفاده از مه پاش در سالن باید به ذرات آب ?کیفیت آب از نظر مواد معدنی و آلودگی میکربی توجه شود
پرورشگله های کوچک باید در ماه ها ی گرم سال آغاز شود تا نیاز به مسائل پر خرج برای گرمکردن به حداقل برسد. آشیانه جوجه ها باید چنان بنا شود که به سهولت و بدون هیچگونهناراحتی بتوان آنرا تهویه نمود.
اگر یک ساختمان خوب و کوچکقابل حصول نباشد می توان در یک سالن بزرگ یک آشیانه کوچک ساخت. کف آشیانه باید بهگونه ای ساخته شود که به سهولت قابل تمیز کردن باشد.محل پرورش بوقلمونهای جوان (poults) باید به قدر کافی گرم و فاقد رطوبت اضافی باشد. همچنین، یک آشیانه باامکانات تهویه خوب و به خوبی عایق بندی شده در مناطق با شرایط اقلیمی سرد از اهمیتخاص برخوردار است. پنجره آشیانه جوجه ها باید چنان باشد که وقتی باز می شود به طرفپائین سر بخورد و یا چنان از پائین لولا شود که هنگام باز شدن هوای تازه و احتمالاسرد مستقیما روی بدن جوجه ها نوزد بلکه پس از برخورد به سقف وارد آشیانه شود که اینامر بهترین نوع تهویه را ممکن می سازد. پنجره ها باید در جلو و عقب آشیانه مستقرشوند. برای هر m2 آشیانه یک دهم m2 پنجره منظور می شود. بعضی پرورش دهندگان محوطهپرورش را با پرچینی محصور می کنند و از آشیانه بعنوان سر پناه استفاده می کنند. همچنین می توان از سایبان ها نیز استفاده نمود، هنوز هم تعدادی از پرورش دهندگان ازسایبان استفاده می کنند که اغلب به آشیانه یا سرپناه متصل اند. کف سایبان ها ازنرده های تخته ای یا سیم ساخته می شود و با فاصله کمی از زمین مستقر می گردند تامدفوع زیر آن و بر روی زمین بریزد که این امر تمیز کردن آن را آسان میکند.
البته توجه داشته باشید که بوقلمونهای نژاد درشت را در سایبان هائی با کفنرده ای و سیمی نباید نگهداری کرد زیرا دچار طاول و پینه و همچنین اختلالات کف وساق پا می شوند که این عوارض در بوقلمونهای نژاد سبک بروز نمی کند.
در واحدهایبزرگ از روش پنجره بسته (windowless) استفاده می کنند که این گونه آشیانه ها بایدکاملا عایق بندی شوند. باید در هر دقیقه حدود 03/0 متر مکعب هوا با فشار حدود 5/0سانتی متر بر هر کیلو وزن بوقلمونهای بالغی که در معرض تهویه هستند واردشود

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ