سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس چیزی از سحر بیاموزد، پایان کارش با پروردگارش است . [امام علی علیه السلام]

دانلود کتاب مقدمه ای بر پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی و پرورش انواع پرندگان کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون کلیک کنید

میزان سودآوری صنعت پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی بوقلمون کلیک کنید

مراحل پرورش بوقلمون کلیک کنید

 



آموزش پرورش بوقلمون کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون به زبان فارسی کلیک کنید

پرورش بوقلمون گوشتی کلیک کنید

 

 
دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:15 عصر

دانلود رایگان کتاب آموزش پرورش بوقلمون,
فیلم آموزش پرورش بوقلمون,
فیلم آموزش اصول پرورش بوقلمون,

 

 

 


چکیده:

پرورش بوقلمون در دنیا از زمان اهلی شدن این پرنده پیشرفتهای بسیاری را داشته است و در ایران نیزامید به پیشرفت این صنعت می رود. پرورش بوقلمون با اینکه نیاز به مراقبت بیشتری داشته ولی چون گوشت آن لذیذ است خواهان زیادی را داشته و می توانیم با تبلیغات و در دسترس بودن آن را در بین مردم رواج داد.

البته یک سری از مشکلات است که بوقلمونها با دارا بودن آنها مردم از پرورش آن کمتر استقبال کرده که اهم آنها را می توان به تعداد کم تخم سالیانه بوقلمون و همچنین درصد نطفه داری و باروری تخم ها و همچنین درصد جوجه درآوری به نسبت کم آنها اشاره کردو همه اینها باعث می شود که جوجه یکروزه با قیمت گرانتری تمام شود و یکی دیگر از دلایل تغذیه زیاد بوقلمون می تواند باشد.که مشکلات درصد باروری را میتوان با استفاده از روش تلقیح مصنوعی (AI) افزایش داد و به دلیل اینکه در شرایط ایران کمتر در رابطه با بیماریهای بوقلمون کار شده است تلفات به نسبت بیشتری رخ می دهدو یا اینکه واکسن های مخصوص بوقلمون وجود نداشته و پرورش دهندگان یا از واکسن های مرغی استفاده می کنند ویا استفاده نمی کنند که این خود باعث بی نتیجه بودن است ویا باعث حادتر شدن بیماری می شود.

دسته دیگر مشکلات را می توان به تحقیقات و منابع فارسی اندک ونیروی متخصص کم در رابطه با پرورش و بیماریهای آن و همچنین بازار فروش که توان اقتصادی ایرانیان به نسبت کم است.

مقدمه:

همانگونه که می دانیم به موجودات زنده ای که برای انسان صرفه و بهره ای داشته باشند نام دام اطلاق می گردد. ممکن است سگ باشد برای نگهبانی یا گاو برای گوشت و شیر و یا بوقلمون برای گوشت و...در این میان بوقلمون در ایران که کمتر از کشورهای اروپایی وآمریکایی مورد توجه قرار گرفته است که در این پژوهش بعضی از مشکلات پیش رو و همچنین راهکارهایی جهت بهبود این صنعت در کشور پیشنهاد می گردد .

یک شرکت بزرگ تجاری با نام نیکولاس در آمریکا حدود 80 درصد از بوقلمون دنیا را تأمین می کند و به امید اینکه ایران هم در این عرصه سهمی در اختیار داشته باشد.

گوشت بوقلمون،گوشتی لذیذ و خوشمزه است که با تبلیغاتی که شده است در فروشگاههای بزرگ کشور به خصوص در شهر های بزرگ ایران اقدام به عرضه ی آّن نموده اند.

پرورش سنتی اّن در روستاها به خصوص حومه ی شهرهای آذربایجان،کردستان،گیلان و اصفهان و...در سالهای گذشته زیاد بوده و هم اکنون نیز وجود دارد.و پرورش صنعتی آن کم و بیش در شهرهای مرکزی کشور به خصوص حومه ی تهران و کرج رواج یافته است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ