سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از این آدمى شگفتى گیرید : با پیه مى‏نگرد و با گوشت سخن مى‏گوید : و با استخوان مى‏شنود ، و از شکافى دم بر مى‏آورد . [نهج البلاغه]

دانلود کتاب مقدمه ای بر پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی و پرورش انواع پرندگان کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون کلیک کنید

میزان سودآوری صنعت پرورش بوقلمون کلیک کنید

آموزش جوجه کشی بوقلمون کلیک کنید

مراحل پرورش بوقلمون کلیک کنید

 



آموزش پرورش بوقلمون کلیک کنید

فیلم پرورش بوقلمون به زبان فارسی کلیک کنید

پرورش بوقلمون گوشتی کلیک کنید

 

 
دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:18 عصر

دانلود آموزش پرورش بوقلمون بومی,
دانلود رایگان کتاب پرورش بوقلمون,
دانلود کتاب رایگان پرورش بوقلمون,

 

 

گر چه هم اکنون پرورش بوقلمونها در سالنهای صنعتی و مدرن و تحت برنامه های دقیق علمی ، روز به روز در حال رشد می باشد و حتی در محیطهای کنترل شده و ساختمانهای ویژه نسبت به نگهداری بوقلمونهای صنعتی اقدام می نمایند اما در حال حاضر باز هم به دلایل گوناگون ، عمدتا جهت صرفه جوئی در هزینه ها، در بسیاری مناطق بخش بزرگی از بوقلمونها در مراتع پرورش پیدا می کنند .

البته بدیهی است که حتی در این حالت نیز استفاده از نظرات کارشناسی و روشهای شناخته شده علمی می تواند تاثیر به سزائی در افزایش راندمان کار و همچنین ارتقاء کیفیت محصول و کاهش هزینه های تولید داشته باشد.
البته توجه داشته باشید که استفاده از سیستم پرورشی باز تنها در مناطقی که نوسانات جوی و دمائی بسیار کم و یا قابل پیش بینی دارند مناسب و کاربردی بوده و دراین مناطق و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوائی، می توان جوجه بوقلمون ها را در سن 8 هفتگی وارد چراگاه یا گردشگاه نمود.
 پرورش بوقلمون به روش باز و در چراگاه می توان هزینه های تولید را تا حد زیادی کاهش داد. بویژه هنگامیکه پرورش دهنده از دانه های محصول مزرعه خود جهت تغذیه بوقلمون میتوان استفاده کرد. 
جهت بازدهی بهتر از دان آماده مخصوص بوقلمون  در دانخوریها بعلاوه  گیاهان آیشی سه الی چهار ساله ، سبزی یا علوفه مرتعی و گیاهان یک ساله نظیر سویا، شلغم، کلم، آفتابگردان، شبدر قرمز نیز استفاده کرد.همچنین می توان برای چراگاه دائمی یونجه، شبدر و ... را نیز بکار برد.



دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:17 عصر

دانلود فیلم آموزشی پرورش بوقلمون,

دانلود فیلم پرورش بوقلمون ,

فیلم آموزش رایگان بوقلمون,

 

 

 


میزان غذای بوقلمون

جوجه های بوقلمون تا 24 ساعت و یا حتی بیشتر احتیاج به خوردن و آشامیدن ندارند زیرا از زرده ذخیره بدن استفاده می کنند ولی بعد از این مدت باید غذا و آب کافی در اختیار آنها قرار داد. مقدار غذائی که توسط جوجه بوقلمون های در حال رشد خورده می شود در اولین ماه زندگی 450 تا 460 گرم است.

اصولا بوقلمون حیوانی است که مخصوص گوشت پرورش داده می شود لذا از اینرو بیشتر انتخاب در بوقلمون از نظر تبدیل غذائی صورت می گیرد. بدین ترتیب که هر چه بوقلمون در ازا غذای کمتر گوشت بیشتری تولید کند بهتر است.

بوقلمون از نظر ضریب تبدیل پرنده خوبی به شمار می رود. زیرا به طور متوسط میزان ضریب تبدیل غذائی در آن در اوائل زندگی حدود 1 به 3 است. در برخی مزارع از غذای تمام آردی و در برخی دیگر از غذای آردی دانه ای استفاده می شود اما در گروهی از مزارع نیز تا 8 هفتگی غذای تمام آردی و از 8 هفتگی به بعد غذای دانه ای آردی در اختیار پرنده قرار می دهند. اگر بوقلمون به طریقه محدود نگهداری شود، اضافه نمودن علف سبز به جیره غذائی جوجه ها سبب بهتر شدن رشد می شود. 4 هفته پیش از رسیدن بوقلمونها به بازار باید مواد بودار مانند روغن ماهی یا پودر ماهی را حذف کرد تا گوشت بوی نا مطبوع نگیرد.

غذای بوقلمونهای تخمگذار شبیه مرغهای تخمگذار است ولی باید توجه داشت که بوقلمونهای تخمی را نباید بیش از حد غذا داد زیرا سبب چربی گرفتن آنها می گردد و تولید تخم را پائین می آورد. جوجه ها را پس از خارج شدن از تخم به مدت 24 ساعت باید در استراحت غذائی قرار داد و سپس به تغذیه آنها در 15 تا 20 روز اول توجه کرد.

برای فربه ساختن بوقلمون باید همه روزه خوراک دانه به آنها داد و هرچه هنگام بردن به بازار و کشتن بوقلمون نزدیکتر شود باید بر خوراک دانه آنها افزود. ترکیبات کلی جیره را ذرت، گندم، جو و یولاف تشکیل می دهد. ذرت را نباید تنها به بوقلمونهای پرورشی داد زیرا پرنده را بیش از حد فربه می کند. می توان در زمستان از برگ چغندر و یولاف نیز در ترکیبات جیره استفاده کرد. در اختیار گزاردن ذغال چوب، شن و آهک هم مناسب است. همچنین در موقع جفتگیری باید خوراک قویتری هم مانند آرد ماهی، پودر خون و … در اختیار پرنده قرار داد.

نکات مهم در تغذیه:

1) از دادن خوراک بسیار و خوراک نامرغوب و کپک زده دوری کنید.

2) علوفه سبز خرد کرده و چراگاه باید در دسترس جوجه بوقلمون قرار گیرد.

3) گاهگاهی در آب آشامیدنی پرنده از یک قاشق چایخوری سولفات مس دو سود در یک لیتر آب استفاده کنید.

4) آشیانه و خوراک و در صورت وجود چراگاه باید کاملا پاکیزه باشند.


دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:17 عصر

آموزش پرورش بوقلمون دانلود,
دانلود رایگان پرورش بوقلمون,,
دانلود رایگان فیلم آموزش پرورش قارچ خوراکی,

 

 

 

بوقلمون ماده معمولا به صورت لاشه کامل به فروش میرسد در حالیکه بوقلمون های نر اغلب به صورت فراورده های گوشتی نظیر سوسیس ، کالباس ، ژامبون ، همبرگر و .... نیز عرضه میگردد یک بوقلمون ماده 7.5 کیلویی حدود 60% گوشت سفید ( عمدتا در قسمت سینه ) و 40 % گوشت قرمز دارد . هر دو لاشه نر و ماده بصورت قطعات کوچکتر بسته بندی شده ، تازه یا منجمد تهیه و توزیع میگردند .

اطلاعات رشد و ضرایب اقتصادی بوقلون نژاد نیکولاس BUT 9  جنس نر

سن
(هفته) 
 وزن زنده
(kg) 
رشد روزانه

(g/day) 

ضریب تبدیلدرصد گوشت سینه
 Feed A* Feed B*
 18 17.08 135.5 2.32 2.57 27.2 
 20 19.45 138.9 2.49 2.77 28.0
 22 21.75 141.3 2.70 3.01 28.6 

 

 

اطلاعات رشد و ضرایب اقتصادی بوقلون نژاد نیکولاس BUT 9  جنس ماده

سن
(هفته) 
 وزن زنده
(kg) 
رشد روزانه

(g/day) 

ضریب تبدیلدرصد گوشت سینه
 Feed A* Feed B*
 14 8.68 88.5 2.26  2.50 26.2
 16 10.25 91.5 2.45 2.73  26.9 
 18 11.66 92.5 2.64 2.96 27.6 

 

 

 

 


دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:17 عصر

دانلود رایگان فیلم آموزش پرورش قارچ صدفی,
دانلود رایگان فیلم آموزش پرورش قارچ منزل,
دانلود کتاب آموزش پرورش بوقلمون,

 

http://hn13.asset.aparat.com/aparat-video/1a363b8e612a44eacb0d43b0a4849e12614203__93639.mp4


دوشنبه 94 فروردین 24 , ساعت 10:17 عصر

دانلود رایگان فیلم آموزش پرورش گوسفند,
دانلود آموزش پرورش بوقلمون,

 

 


قطع تاج و ریش

تاج و ریش از اعضائی هستند که اغلب در نزاع های بین پرندگان به خصوص بوقلمون ها از هر عضو دیگری آسیب پذیرتر می باشد. تاج و ریش را میتوان در جوجه بوقلمونهای یک روزه به سادگی با قرار دادن بین انگشت سبابه و شست با ناخن شست قطع نمود. حتی تا سن سه هفتگی نیز می توان آنرا با ناخن گیر و قیچی به راحتی قطع نمود.

پرورش صنعتی بوقلمون

قطع ناخن

قطع ناخن معمولا برای جلوگیری از ایجاد خراش روی پوست بدن و پهلوی بوقلمون انجام میشود. این عمل بیشتر در محیط هائی که تعداد در سطح بوقلمون زیاد و بیش از حد متراکم است انجام می شود ولی حتی در پرورش در چراگاه نیز بسیار مفید است. برای این منظور بایستی ناخن ها به کلی قطع شوند. قطع ناخن باید در روز اول زندگی در موسسه جوجه کشی انجام گیرد.

قطع پر

چنانچه بوقلمون در چراگاه پرورش داده شود با قطع پرهای پرها به سهولت می توان جلوی پرواز این پرنده را گرفت. قطع پر از قسمت انتهائی یک بال با یک نوک چین از اقداماتی است که جلوی پرواز را در چراگاه خواهد گرفت. قطع پر با نوک چین برقی در یک روزگی تا ده روزگی می تواند انجام گیرد. عمل قطع پر در حال حاضر کم تر از سابق انجام می شود زیرا در بوقلمونهای گوشتی موجب بدشکلی لاشه می گردد.


<   <<   11   12   13      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ